sophiatolf

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Sophia Tolf - 1 januari 2011 22:20

Hejhej :)


Ligger på mitt rum och kollar på Mamma Mia The Movie på 3:an. Det var länge sen jag såg den sist, och jag kom ihåg att när vi köpte den så såg jag den en gång varje dag i typ en vecka. Jag tyckte den var jättebra! Fast det är den ju fortfarande:)




Av Sophia Tolf - 1 januari 2011 21:02

Sitter och kollar på Fångarna på fortet just nu med familjen.

Ikväll var Foki, Paow, Blondinbella och Petra med som ett lag men dom åkte ut. Nu är det typ Alfapumorna kvar. Inte dom jag hejade på men..


Imorgon ska familjen iväg till Bygdsiljum med några andra familjer, och Evelinas familj har firat nyår där och är fortfarande kvar så vi ska ses där.


Nu ska jag fortsätta kolla <3


Pusshej :*

Av Sophia Tolf - 1 januari 2011 18:04

   Hejhej:)


Här kommer bilderna från igår.


Första grenen i tävlingen. Pingis.

  


Elin. Mitt lag.


 

Adam. Andra barnlaget.


 

Thomas. gubbarna.


  


Agneta. Kärringarna. :P


  


kämpar på. :p


Efter första grenen.


 

Pappa :)


 

Alma efter att jag gjort en frisyr på henne. Är hon inte för gullig? :] <3


 



Andra grenen i tävlingen. Ubongo.

  



Efter ubongo. Tredje tävlings grenen, stapla sockerbitar. 


 


Nylonstrumpa med mandarin. 



Tolvslaget.


 

Fiiiiiina Elin! <3




Det var några av bildern som jag tog igår.


Jag hoppas att ni hade en lika underbar nyårsafton som jag och att det nya året kommer bli som ni hade förväntat er!


Tack alla underbara människor som var med och gjorde min nyårsafton till en av dom bästa! :) Älskar er alla! <3   

Av Sophia Tolf - 1 januari 2011 15:30

Godmorgon!:)


Eller, egentligen ska jag kanske säga goddag? :P Men med tanke på att jag vaknade för typ en halvtimma sen så säger vi att det är godmorgon.


Gårdagen blev lyckad! Vi hade supertrevligt, alla var glada och allt var lika underbart som vi brukar ha med dom där människorna!


När vi först kom dit så blev vi bjudna på en välkomstdrink. Och medan vi drack den så gick vi typ runt och pratade med alla.

Efter ett tag så gick alla barn upp på övervåningen, där barnen skulle äta. Där lekte vi och hade roligt. Sen vid kanske sju tiden så blev förrätten serverad av dom som hade gjort den. Det var en soppa som jag inte riktigt minns namnet på men den var iallafall supergod ska ni veta! Och när den var uppäten så gick vi och gjorde lite annat, och vid kanske åtta tiden så blev varmrätten serverad av dom som hade gjort den. Och då blev det lasagne (stavas det så?). I vanliga fall så brukar jag inte tycka om lasagne men den här var supergod! Verkligen! Riktigt god!

Ja, när alla hade ätit klart så kom Lars upp, en av "gubbarna", och delar in barnen i två lag och berättar att vi ska göra olika tävlingar. Av de vuxna är det lag kärringarna och lag gubbarna. :P Första grenen är att en ur varje lag ska ställa sig på en stol och bolla med pingisracket och pingisboll så länge man kan. Från mitt lag var det Elin, och hon kom trea. Det var iallafall bra kämpat, hon höll på i kanske 2-3 minuter. Agneta (kärringarna) kom sist med sina tre tappra bollningar. :]

Tillslut stog det mellan far och son Forsman. Dom bollade i minst 10 minuter typ men tillslut så stog Thomas (gubbarna) som segrare i den grenen.


Nästa tävlingsgren var ubongo. För er som inte vet vad det är så är det ett spel där man ska lägga ut några typfigurer på en bricka. Och i den här grenen fick man fyra grupper, och man skulle alltid ta från den översta raden, och sen skulle man lägga ut figurerna rätt i figurerna på brickorna. När man var klar fick man en ny bricka och efter 4 brickor stoppade man tiden. Den som hade kortast tid vann den grenen, och det var den här gången det andra barnlaget.



Såhär såg brickan ut, och till höger på bilden finns det olika rader med figurer och den översta var den man alltid kollade på. Då skulle man plocka ut figurerna som står där och sen läga pusslet. Det var svårt, men det gick ju bra ändå.



Och här är figurerna. :)


Jaja, nu ska jag fortsätta berätta.


När den tävlingen var slut så var det dags för nästa gren. Stapla sockerbitar. Jag och Agnes var dom som tävlade ur mitt lag. Först körde jag mot en av gubbarna och vann! Då gick vi till final och då var det dags för Agnes att köra, och då körde hon mot sin tvilling Cornelia men efter att ha kämpat jättebra så gick segern till Cornelia. När det var avgjort så var det dags fö efterätt, som mina föräldrar hade gjort. Vi barn fick pannacotta. Jättegott! Det är nog en av dom bästa efterrätterna jag vet. ;]


Efter det så lekte vi lite och sen så gick vi ut i garaget för att slut föra dom sista tävlingarna.


Den första var att man skulle sätta en nylånstrumpa mellan benen med en mandarin längst ner, sen skulle man föra en sockerbit, som låg nere på golvet, fram till en hink för att vinna. Det såg ganska lätt ut, men tro mig, det var det inte!

I den grenen gick segern till gubbarna. ;P


Den sista grenen skulle man vara 2 stycken från varje lag. Från mitt lag var det jag och Mimmi.

Den ena (mimmi) skulle stå en bit bort med en hink på huvudet och den andra (jag) skulle kasta pingibollar och försöka träffa i hinken. Vi fick i 2 bollar :P så det blev ingen seger för oss. Utan segern gick till gubbarna, som också vann hela tävlingen! Grattis gubbar!


När det var klart så var klockan 23.50 ungefär så vi gick ut och gjorde oss redo för att fira det nya året. Jag är jätterädd för fryrverkerier, just för att dom smäller så mycket, och såklart så skulle deras grannar ha typ 4 paket med fyrverkerier som dom sköt iväg, så jag stog och höll för mina öron för det mesta. Men när klockan slog 00.00 så blev det kramkalas. Det var trevligt!

Sen stannade vi ute i ca 15 minuter av det nya året.


När vi kom in så hyrde alla barn en film som hette Kick-Ass. Alla tyckte den var bra, men den var inte helt min smak. Men den var inte jätte dålig heller.


När den var slut så var klockan ganska mycket. Då satte jag, Oskar och Mimmi oss och spelade en omgång ubongo, sen spelade jag, Oskar och Adam en omgång också, men hann inte klart. :P


Vid halv 4 kanske, så gick vi hem, och det var jätteskönt ute! Inte kallt, och inte ett ljud. Helt underbart!


När vi kom hem var Lollo här, för hon hade firat nyår här med sina kompisar. Så då gjorde vi oss i ordning och sen skulle Lollo sova i mitt rum. Så jag fick iallafall skratta himla mycket eftersom hon var ganska onykter om man så säger.

Sen skulle jag skriva i min 5års dagbok (klaga inte) och då sa lollo att jag skulle skriva såhär: Lollo the King sover hos mig, hon är lite full men det gör ingenting. xD Haha, men det tog ett tag för henne att komma på riktigt vad jag skulle göra. Haha, ni skulle ha varit där för att förstå hur kul det egentligen var! :P HAHAHHAHAH! Jag skrattade så jävla mycket åt det.

Men tillslut, vid halv fem tiden ungefär, så somnade vi och vaknade vid halv två. Eller Elvira kom och väckte oss. :] Men det var kanske lika bra.


Ojoj, jag sitter fortfarande i pyjamas. Och bara så ni vet så tog det här över en timma att skriva! Så nu ska jag göra något vettigare än att bara sitta vid datorn. Klockan är ju halv fyra :S


Puss och kram! <3 


(bilder kommer senare)

Av Sophia Tolf - 1 januari 2011 00:00

Så då var det dags.


Frågestunden börjar NU! <3


Fråga vad som helst, jag svarar på ALLT!

Presentation

Translation :)

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards