sophiatolf

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Sophia Tolf - 13 december 2010 20:39

Hej! :)


Kom precis hem från luciafirandet hos farmor. Och jag är jättemätt! Drack glögg och åt en lussebulle. Det fick räcka :P


Jag skulle vilja lägga ut bilder som jag/mamma tog men klantiga jag glömde förstås kameran hos farmor och farfar.^^

Så det får bli någon annan dag.


Nu ska jag tvätta bort sminket och lägga mig och läsa.


Godnatt <3

Av Sophia Tolf - 13 december 2010 17:23

Jag tror att jag har blivit beroende av klass 7b - böckerna! Jag läser dom hela tiden! Under tiden som jag har varit hemma idag så har jag läst och läst och läst. Först läste jag ut tredje boken som var typ 2/3 och sen började jag på den fjärde och då läste jag typ lite mer än 1/3. Alltså normalt så brukar jag verkligen inte gilla att läsa men nu är det som att böckerna slukar mig! :P Hihi^^

Så om det är någon som behöver boktips och gillar tonårsböcker så rekomenderar jag dom här böckerna starkt! :)


Nu ska jag gå och äta middag sen ska jag följa med familjen till farmor och farfar på luciafirande! Jag vet att jag har varit hemma från skolan men det är tradition! Så, så länge jag inte smittar (och jag tror inte att huvudvärk smittar) så går det säkert bra :)


Kram!   

Av Sophia Tolf - 13 december 2010 10:21

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som soln förgät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus
Sankta Lucia, Sankta Lucia

Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus
Sankta Lucia, Sankta Lucia


Ja, nu är det allt lucia och det betyder bara 11 dagar kvar till julafton! Gud vad jag längtar!


Jag sitter just nu hemma och ska bara skriva lite och sen ska jag gå och läsa. Jag for hem från skolan nyss så jag ska bara läsa och ta det lugnt!


Idag klockan 8.30 fick vi gå till gamla gympahallen och kolla på luciatåget. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det lät inte helt jättebra.. Men trevligt att få kolla iallafall för det är alltid mysigt! När vi kom tillbaka så fick vi fika lussebullar, pepparkakor och festis :] Jättemysigt!<3


Nu ska jag gå och vila mig.


Ha en fortsatt trevlig lucia! :)


Presentation

Translation :)

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards