sophiatolf

Alla inlägg under januari 2011

Av Sophia Tolf - 8 januari 2011 00:26

 

mina nya byxor :)


 

stickad tröja :)


  


bolero eller vad det nu hette. :]


  


Tunika med dragkedja :)


 

kofta :)


 

koftan på mig :P


 

tunika och bolero på mig. :P


 


Tunika på mig :P


Det var min shopping från Arvidsjaur. Förutom min mössa, men den orkade jag inte fota, ni vet väl hur så ser ut? :)


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Ni kanske undrar över min rubrik?

Isåfall så ska ni få en förklaring. :)


Jag har anmält mig till en tävling på en blogg som var då veckans blogg.

Av flera anmälande, så är jag en av dom 10 finalisterna :)

Jag är väldigt glad att hon valde min blogg, eftersom att jag trodde att den inte var så speciell på något vis... :]

Så nu kan ni rösta på vilken blogg ni tycker om mest och ni kan rösta hur många gånger ni vill! Och jag skulle ju såklart bli glad om jag fick några röster, men det kan ju inte jag vara med och bestämma. Men, vill ni var med och rösta fram veckans blogg så trycker ni på länken en bit upp så kommer ni till bloggen. :) ^^


-------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu sitter jag i vårat kök och vet inte vad jag ska göra. Jag är trött, men inte sova trött. Jag är bara trött på allt möjligt! Alla jobbiga saker som händer, allt som har med mig att göra, ja nästan allt är jag trött på.

Så nu sitter jag bara och tänker, och tänker, och tänker.. Om jag tänker nog länge så kanske jag blir trött (sömnig alltså:P) och kan gå och lägga mig i sängen och somna. Men nu känns det som något som skulle vara omöjligt. Jag är superpigg!

Menmen, ni som kanske redan sover är lyckliga ni, snart börjar skolan och då kanske man ska ha vänt på dygnet som mamma och pappa säger:]


Gottnatt alla ni som sover eller ni som ska sova! Hoppas ni har bättre lycka än jag! :P



Av Sophia Tolf - 7 januari 2011 17:26

Hejsan allihopa! :)


Nu är vi tillbaka i Sävar igen och nu börjar nog uppdateringen bli som vanligt igen! :)

Som ni kanske märkte när vi var i Arvidsjaur så uppdaterade jag inte så ofta. Men så är det när vi är där. Jag har inte så mycket tid och så för att skriva. Men nu blir det bättre! :)


Som jag sa för några dagar sedan så var vi ju på en klädaffär innan vi for på dollarstore. Där köpte jag en kofta, en stickad tröja, en bad hair day mössa, en tunika och en bolero tror jag att det heter..? Aja, det kommer bilder senare, när jag har packat upp.

Idag innan vi for så gick vi på en annan klädaffär dom har i Arvidsjaur och där köpte jag ett par underbara jeans! Dom kommer också bild på senare. Älskar dom! :] ^^


På dollarstore köpte jag ju också lite grejer. Och precis som med kläderna så kommer bilder sen.


Okej, nu har jag tråkat ut er rejält va? Så jag ska gå och äta middag (om en stund). ;)

Av Sophia Tolf - 6 januari 2011 14:51

Well it’s good to hear your voice
I hope you’re doing fine
And if you ever wonder
I’m lonely here tonight
Lost here in this moment
Time keeps slipping by
If I could have just one wish
I’d have you by my side

Oooohh I miss you
Oooohh I need you
And I love you more than I did before
And if today I don’t see your face
Nothing’s changed, no one can take your place
It gets harder everyday
Say you love me more than you did before
And I’m sorry it’s this way
But I’m coming home, I’ll be coming home
And if you ask me I will stay, I will stay

Well I tried to live without you
But tears fall from my eyes
I’m alone and I feel empty
I’m torn apart inside

I look up at the starts
Hoping you are doing the same
And somehow I feel closer
And I can hear you say

Oooohh I miss you
Oooohh I need you
I love you more than I did before
And if today I don’t see your face
Nothing’s changed, no one can take your place
It gets harder everyday
Say you love me more than you did before
And I’m sorry it’s this way
But I’m coming home, I’ll be coming home
And if you ask me I will stay, I will stay, always stay

I never wanna lose you
And if I had to I would choose you
So stay, please always stay
You’re the one that I hold on to
Cause my heart would stop without you

I love you more than I did before
And if today I don’t see your face
Nothing’s changed, no one can take your place
It gets harder everyday
Say you love me more than you did before
And I’m sorry that it’s this way
But I’m coming home, I’ll be coming home
And if you ask me I will stay, I will stay, I’ll always stay
And I love you more than I did before
And I’m sorry that it’s this way
But I’m coming home, I’ll be coming home
And if you ask I will stay, I will stay, I will stay



Ja, det här är typ min favvo låt just nu. Eller iallafall en av dom! Det är stay med Miley Cyrus.

Lyssnar väldigt mycket på den! :)



Av Sophia Tolf - 6 januari 2011 10:40

Godmorgon! :)


Som ni kanske förstår med rubriken så somnade jag väldigt sent igår. Det berodde på flera olika saker, men två av dom var att jag satt och såg en film till typ klockan 1 och efter det skulle jag försöka sova, men det var alldeles för varmt! Verkligen! Så då låg jag klarvaken och kunde inte somna. Och när klockan var kanske 2 så gick jag upp och drack och sen kom jag tillbaka. Jag somnade kanske vid 3, halv 4 typ.


Och sen blev det bara värre.. Jag trodde att jag skulle få sova ut imorse. Men, nej då! Först kom mamma och väckte mig klockan typ 9 eller halv tio tror jag. Men då somnade jag om. Sen kom dom klockan 10 istället. :( Hemskt! Men visst, då kanske jag kan somna tidigare ikväll. :)


Nu ska jag gå och göra frukost.


Kram! :)

Av Sophia Tolf - 5 januari 2011 17:25

Hejsan! :)


Vi åt precis middag, och det känns som att det är typ lördag. För vi fick fläskfilé och hasselbackspotatis. Jättegott!


Och dessutom så har vi ju varit på "stan" idag. Vi var först på en klädaffär där dom hade supermycket och jättebra rea! Så jag och mamma köpte typ 4-5 kläder var för typ 800 kr. (sammanlagt!)

Efter det så for vi hem och åt lunch sen for jag, mamma och Elvira på Dollar Store, där jag köpte lite småsaker och sen for vi på varuhuset där jag köpte en "anslagstavla" och mamma köpte det där spelet u-bongo, som jag berättade att vi spelade på nyår. Så jag och Elvira har suttit och spelat det innan middagen, och nu när middagen blivit bortdukad så ska jag, mamma och Elvira spela en gång. :)


Nu ska jag designa kläder med Elvira. :)


Av Sophia Tolf - 5 januari 2011 11:11

Godmorgon!


Sitter och kollar på nåt brnprogram på tv nu. Vet egentligen inte varför, men det bara blev så. :P


Jag har precis duschat och tänkte snart sminka mig. Vi ska fara på dollarstore idag och så tänkte jag shoppa en massa :P Bland annat lite fotoramar tror jag. För jag har en massa foton som jag vill sätta upp på mitt rum, men jag saknar ramar. :)



Typ en av dom bästa affärerna jag varit in på! :P (Bild tagen från Google.)


Nu ville jag bara påminna er alla om frågestunden!


Snälla! Har ni frågor så ställ dom! Jag svarar på alla!

Den pågår till i slutet av februari, så ni har bra med tid på er med jag vill bara på minna er!


Tryck här för att komma till inlägget. :)


I'll be waiting! ;) <3


Nu ska jag göra mig i ordning!


Puss och kram! :)

dh

Av Sophia Tolf - 4 januari 2011 21:09

Hejsansvejsan! :)


Sitter och kollar på Desperate Housewifes med mormor, mamma och Elvira.


Vet egentligen inte vad jag ska skriva riktigt. Har inte hänt så mycket intressant idag. Så jag ska väl bara lägga ifrån mig datorn och bara kolla på tv. Är jättetrött så ska väl sova lite tidigt ikväll<3


Kram!

Av Sophia Tolf - 4 januari 2011 17:45

Hej! :)


Nu är vi framme i Arvidsjaur och har precis ätit middag.

Vi fick pommes frites och kyckling/karré. Jättegott!


Bilresan gick också bra! Jag och Elvira såg två filmer på min dator. Toy story 3 och Marmaduke. Bra båda två! :) När vi kom till Skellefteå så stannade vi på Max och åt lunch.

Sen åkte vi vidare. Det tog en stund att hitta hit men vi kom fram iallafall. :)


Nu ska vi spela spel allihopa och sen ska vi väl kolla på TV kanske :)


Kram! :)




haha^^

Presentation

Translation :)

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards