sophiatolf

Alla inlägg under januari 2011

Av Sophia Tolf - 14 januari 2011 21:50

Hej allihopa! :)


Har inte blivit mycket skrivet idag, men jag har inte haft så stor ork och så mycket tid.


Just nu så kollar jag på Let's dacne med mamma och Elvira, och jag tycker att nästan alla har varit bra ikväll.


Ville bara skriva det, nu är reklamen säkert över så jag ska gå tillbaka. (sitter vid familjens dator.)

Av Sophia Tolf - 14 januari 2011 17:18

Hejhej:)


Kom nyss hem. Var hos Evelina efter skolan och vi hade sjukt kul! Orkar inte berätta vad vi gjorde för det kan ta tid och jag har inte så mycket tid så.. ;]


Nu är det snart middag, men innan det så ska jag kolla på lite tv. :)


Puss hej;*

Av Sophia Tolf - 14 januari 2011 07:30

Godmorgon!


Nu ska jag fara till skolan vill bara länka en skit gullig video<3

Klicka här så får ni se själva :)


Hejdå!

Av Sophia Tolf - 13 januari 2011 22:18

Hejhej!


Satt och letade en matt för mina spanska böcker eftersom min är helt jäkla trasig. Och när jag satt och letade hittade jag en bok med dikter som jag skrivit för flera år sedan. (alltså stenåldern:P)

Och det var en sak som jag tyckte var jätteroligt. Det var en dikt om våren..:


Våren.

Våren den är gul och kul! Och det är länge kvar till jul! Fåglarna kommer tillbaka igen! Och dom bygger sina bon sen. Fågelungarna piper och gnäller, och hundarna nere på gården skäller.

 

Sen så skulle jag översätta den till engelska lite längre bak i boken.


Spring.

The spring is yellow and fun! And it's long time a'go to christmas! The birds is comming back again! And they build their birdnest then. The bird kids

 

Sen så har jag inte skrivit klart den. Men jag tyckte det var så himla kul just det där med 'And it's long time a'go to christmas'. Då var det min översättning på 'Och det är länge kvar till jul'. Men som ni märker så blev det inte så bra. Det blev istället, och det är länge sedan till jul eller nåt i den stilen :P Haha, men jag var faktiskt väldigt liten då, jag tror jag gick i typ 2:an 3:an.

Så nu vet ni vilken poét jag är! :P


Haha, nej nu måste jag lägga mig.

Har fått väldigt lite sämn dom senaste dagarna, typ sammanlagt lite mindre än 1 dygn.. på typ 4 dagar.

Så nu blir det godnatt!!


Men först en bild på akvariet! <3


  


Här är då mina älsklingars nya hem <3


  


Och här är en av mina älsklingar, Angel, när hon försöker visa hur lång hon är. (a)


Fick ingen bild på Mimmi för hon har bara sprunit runthela tiden, men ni vet säkert hur hon ser ut. Som Angel fast en albino:)<3


Nu sk jag sova, godnatt <3

Av Sophia Tolf - 13 januari 2011 19:38

  


Dagens Favvo är en TV serie. Och det är ingen mindre än Desperate Housewives.

Men det kanske visst, med tanke på hur mycket jag har sett det den senaste tiden. :)


För er som inte har sett det förut så är det verkligen en rekomendation! Men börja i så fall på första säsongen först, för om man hoppar in i mitten typ så fattar man ingenting! Då blir det svårt att hänga med!



REKOMENDERAR! :D <3

Av Sophia Tolf - 13 januari 2011 17:53

Hejhej:)


Ja hörni!

Nu har vi dvärghamstrar här hemma igen! Eller egentligen bara en men ändå.. :)

Det är Elviras och hon heter Smilla, tror jag iallafall? :] Hon är vintervit och jättegullig:)


Ville bara skriva det nu hinner jag inge mer för nu är det middagsdax.


Puss och kram! <3

Av Sophia Tolf - 13 januari 2011 14:36

Hejhej:)


Kom nyss tillbaka från skolan och sitter nu och kollar på tv.


Idag i skolan så hade vi en lite mer än ovanlig NO-lektion.

Vi fick sätta en kondom på en dildo.. Hahah, för er som inte vet vad en dildo är så kan ni kanske gissa om ni vet vad en kondom är eller så kan ni söka på google eller nåt. :P

Det var iallafall lite udda, och vissa tyckte det var jätteobehagligt och vissa tyckte det var skitkul och så.. :)


Nu ska jag fortsätta kolla på tv, och jag tror att jag ska göra nåt att äta också.:)


Puss :*

Av Sophia Tolf - 13 januari 2011 07:25

Godmorgon! :)


Nu ska jag snart fara till skolan ville bara hälsa en bra dag först! :)


Och ikväll när mamma kommer hem, som kan bli vid nio, så ska hon ha med sig Mimmi och Angels nya bur. Dom ska få ett akvarium. :D Så jag är då glad!


Och jag tror också att jag ska anmäla mig till vårterminens dans idag också. Jag ska dansa med Emilia den här terminen också, men den här terminen ska vi dansa två danser! Gud så kul! :D

Vi ska dansa jazz och broadway. <3


Nej, nu måste jag fara iväg till skolan.


Ha en bra dag!:)

Presentation

Translation :)

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards