sophiatolf

Alla inlägg under januari 2011

Av Sophia Tolf - 25 januari 2011 07:09

Godmorgon!


Det gick hur bra som helst att somna igår! Inge hemskt alls! Men vi får väl se ikväll. För ikväll ska Michaela sova hos mig och då ska vi se tvåan! Som sägs vara mycket hemskare dessutom..

Så vi får väl se. Och sen så frågade jag min storasyster om hon ville komma och se den med oss, och hon sa att hon kanske kommer. Så vi får väl hoppas det! För hon vill då se den hon också så! ;)


Idag så har vi ju en liten speciell dag. Först går vi i skolan som vanligt, till typ två eller nåt.

Sen klockan sex, ska alla samlas på skolan igen. Och ha en (nästan) alldeles vanlig skoldag i två timmar, och så får föräldrar komma och kolla på och så. Öppet hus alltså. Vi hade det i sexan också, och det är kul! Och det är ju hur värt som helst eftersom att man har onsdagens skola på kvällen i bara två timmar, sen är man lediga hela onsdagen! Perfekt!


Aja, nu ska jag göra en sak.. :] <3


Ha en bra dag!

Av Sophia Tolf - 24 januari 2011 20:18

Hejhej!


Lämnade nyss Michan på bussen och sitter nu och kollar på TV.

Vi har gjort en massa saker som typ suttit på mitt rum och pratat om allt möjligt! Efter middagen så satte vi på en film. Och ni kan väl säkert gissa vilken om ni läste rubriken?

Ja, just det, vi såg Paranormal Activity.

Någon som har sett den? Vad tycker ni om den då?


Jag tyckte att det var asbra, men ändå så sjukt äckligt, iallafall i mitten och mot slutet. Men dom som har sett den säger att man typ inte kan sova efter den. Så vi får väl se hur det blir med det. Just nu känns det som att jag kommer kunna somna som vanligt, men vissa som har sett den säger att det brukar komma när man går och lägger sig. Men jag ska iallafall smsa med Michaela inatt, om vi verkligen inte kan sova.


Nu ska jag fortsätta kolla på Top Model.


Puss ;*

Av Sophia Tolf - 24 januari 2011 16:33

Måste bara säga att jag måste ha den här väskan!


  


Jag tror att jag ska satsa på att köpa den på onsdag då vi är lediga :)



<3

Av Sophia Tolf - 24 januari 2011 07:09

Godmorgon!


Jag har nyss sminkat mig och är typ redan nu redo att gå till skolan. Fast, nej jag måste packa väskan först.


Nu måste jag göra det sista.


Hejdå! :)

Av Sophia Tolf - 23 januari 2011 21:41

Hejhej! :)


Sitter på mitt rum och kollar på 2 ½ men med Elvira. En av dom bästa serierna som finns. Fast nog inte den allra bästa. :P


Imorgon efter skolan ska jag vara med Michaela. Vi ska vara i Sävar. (suck) Ville hellre va i Täfteå men, nejdå. Fast, ja, bara vi kommer på något att göra så blir det nog skoj. Och om Elvira håller sig borta. :]


Nu ska jag snart sova.


Godnatt! <3

Av Sophia Tolf - 23 januari 2011 16:13

Hejhej!


Sitter och kollar på Family Guy och väntar på att mamma ska komma hem. Hon har varit på Leo's lekland med Elvira och Maja. Jag orkade inte följa med, för jag blir less efter bara en liten stund.


Och eftersom att det är söndag idag så har jag träning klockan fem. Och som vanligt så slutar den ju åtta.


Nu ska jag packa väskan och vänta på mamma. :)


Puss och kram! <3

Av Sophia Tolf - 22 januari 2011 17:34

Asså, att bo i Sävar är inte kul alls!

Speciellt inte när dom närmaste kompisarna bor tpy 3-4 mil här i från typ.. :(

Här i Sävar händer det heller ingenting. Inget nytt någon gång! Inga roliga personer ute på byn. Inget. Så nu vet ni att det inte är kul för en tretton årig tjej som har alla kompisar i byarna runt om, att bo i Sävar. Fast annars är det ett underbart samhälle! <3


Jag vill flytta till Bullmark. Jag och Clara kom på att det hade varit perfekt! Jag hade haft nära till henne och Amanda och Jennifer och dom, och så hade jag haft närmare till Regina och Emelie. Plus att det händer SÅ mycket mer i Bullmark än i Sävar. Tex, UG. UG i Sävar va kul innan jag började högstadiet. Men i bullmark så vet jag vilka typ alla är som är där. Och sen så är det roliga människor i Bullmark och Botsmark coh så, som vill hitta på saker.. <3

Vad skulle ni välja om ni kunde? Ett roligt liv med kompisar och "liv" eller ett liv utanför allt roligt och inget "liv"?

Jag skulle välja det första alternativet. Över allt annat typ! Men chansen att mamma och pappa skulle gå med på att flytta di är en på miljonen! Om inte omöjligare. Så jag får väl bo kvar i trista Sävar tills jag ruttnar bort då.. Om inte längre..



Av Sophia Tolf - 22 januari 2011 16:15

Hejhej! :)


Nu är jag hemma igen och jag har haft askul!!


Kort sammanfattning... :P


Igår var vi på UG på kvällen. Där spela vi spel med typ Amanda, Filip, och så klart Clara och Dani. Och några andra var med ibland också. ;) Typ som Jennifer =)

När UG stängde klockan 11 så gick vi till nå hus och då berättade typ Filip, Filip, Jim, Jens och några fler en historia om en man som hade blivit mördad i det där huset och då bllev Amanda och Clara helt galna typ och Dani fick skrattanfall. Sen gick vi in i huset och Clara och Amanda va typ asrädda. Men de va typ inge farligt ju det var bara lite mörkt :P


Sen gick vi iväg någon stans och typ efter 12 någon gång var vi tillbaka hemma hos Clara. Då satte vi på I rymden finns inga känslor, men jag och Clara halvsov typ efter en liten stund bara och då väckte Dani oss och sa att vi skulle gå upp och sova. Så vi gick upp och jag låg och smsade med Alexander ett tag sen somnade vi båda :P


Imorse vaknade Dani halv 11, jag vaknade kvart i 11 och Clara tio i.

Då gick vi ner och fikade och såg en liten bit på någon film som va på tv, sen gick vi upp och fixade oss och sen skjutsade Claras mamma oss ner på byn för vi skulle på skotervisning. Där mötte vi Amanda och var med henne där till typ tio i två. Jag träffade också min älskade storasyster där, hon hoppade på mig bakifrån så jag fick jävligt ont i ryggen :P Clara försökte varna mig men det var för sent. När vi kom hem till Clara igen så fikade vi och såg på Boog och Elliot 2 och sen kom Danis mamma och hämtade oss.



Nu försöker jag hitta på något att göra. Jag är ensam hemma och har dundertråkigt. Ingen av mina "kompisar" bor typ i Sävar. Alla bor typ runt i byarna. Dom som bor i Sävar är mest såna som jag typ aldrig är med! Men jag vet inte. Det är typ middag om någon timme, så det kanske inte ens är lönt att hitta på något innan det..?


Nu kom Elvira hem och jag har faktiskt inget mer att skriva..


Puss ;*

Presentation

Translation :)

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards