sophiatolf

Alla inlägg under januari 2011

Av Sophia Tolf - 16 januari 2011 23:00

Hejhej:)


Nu sitter jag på mitt rum och kollar på 2 ½ men, dricker te och äter en smörgås.


Tänkte lägga ut lite bilder på bland annat våran fågel, som jag typ aldrig ens har nämnt. ;) Men ja, vi har faktiskt haft den i 7, eller kanske 7 och ett halvt.

Hon heter Julius. Lång historia kort: När vi köpte henne trodde vi det var en kille sen fick hon ägg efter några år (alltså vi kom på att hon va en tjej) men fick ändå behålla namnet Julius.


      


Är hon inte gullig? Klicka på bilderna för att få en närmare titt ;]


    


Mimmi och Angels nya bur med deras nya lock, som pappa gjorde idag. :) <3


Nu ska jag sova så jag är pigg imorgon<3


Godnatt <3



Av Sophia Tolf - 16 januari 2011 20:43

Hejhej :)


SItter och kollar på Time Out nu. Har pluggat lite extra nu, så nu är jag helt, extra säker på att jag kan.


Lollo skulle ju egentligen med mig på min träning, men hon dissade mig och for på bio med Elvira och Maja istället. Men det var väl lika bra ändå. För jag var bara där till klockan 7 för efter 6 någon gång, när vi började hoppa med mitt lag så kände jag att det inte gick att hoppa. Så fort jag hoppade så kändes det som att min mage skulle komma upp ur munnen.

Så när jag kom hem så hoppade jag in i duschen och nu har jag bara suttit vid tv:n sen dess. Nu ska jag gå och kolla upp vad jag ska ha för kläder imorgon.

Då kan jag sova lite längre imorgon.


Puss ;*

Av Sophia Tolf - 16 januari 2011 14:02

Hejhej :)


Har pluggat en massa till provet som jag har imorgon och jag tror verkligen att det kommer gå bra!


Lollo ska komma hem till oss snart och vara med mig (!) och äta middag här. :) Sen ska hon typ följa med på hallen på min träning. :)

Så jag längtar väldigt mycket till hon kommer faktiskt! Men nu så ska jag byta om och sminka mig, för jag har inte gjort det idag faktiskt. Sminkat mig alltså. :)


Förresten så gick det piss med att ladda upp filmerna idag, så om jag kommer på något bra sätt så gör ag det imorgon.

Av Sophia Tolf - 16 januari 2011 01:51

Hejhej :)


Så just klart Camp Rock 2. Har velat se den typ hela veckan, men har känt att jag inte har haft tid när det var skola och så, så jag satte mig och såg den med Elvira när vi kom hem från farmor och farfar. Eller först såg vi ett avsnitt Desperate Housewifes men.. :P


Nu så är klockan lite väl mycket kanske, fast jag är inte ett dugg trött egentligen. Men när jag väl lägger mig ner i mörkret så blir jag säkert trött.


Jag har ju inte gjort Dagens favvo igår och idag, men asså, helt ärligt så kommer jag inte kunna göra det varje dag. Det kommer bli lite såhär, när jag inte har tid och så. Och när jag har en massa prov. Och chansen är stor att jag inte hinner imorgon heller. Jag kanske inte ens hinner skriva mer än 1 kanske 2 inlägg för imorgon måste jag ta hela dagen på mig att plugga till ett prov jag har på måndag och sen på kvällen så börjar hopprepet om så då blir det 3 timmar i hallen också. Så vi får se hur uppdateringen blir imorgon.


Men jag tänkte iallafall försöka lägga ut busringningarna som jag och Evelina gjrode idag till mina syskon, någon gång imorgon. Annars blir det på måndag. <3


Godnatt <3


Av Sophia Tolf - 15 januari 2011 16:42

Nu tänkte jag berätta vad jag och Evelina höll på med igår och idag.

Vi har busringt. Och inte bara vanlig, hederlig busringning. Nejdå, vi gjorde det som man ska. På busring.se. Någon som har varit inne där och busringt till någon?

Om inte så tycker jag att ni ska göra det! Där kan man välja vad buset ska handla om och så. Sen så är det en redan inspelad röst som man ringer med.

Som igår till exempel, Vi ringde först till Hanna med ett bus som var en kille på radio som ringde och sa att hon hade chans att vinna 48 000 kr om hon svarade rätt på några frågor. I direktsänding. Så hon svarade på några frågor tills jag råkade flamsa till det med knapparna så det blev lite fel så vi fick lov att lägga på.

Då ringde vi till Dani med det buset men hon la på. Då ringde vi till henne med ett annat bus som var en kvinna som ringde fel och sen spårade det ut till värsta bråket. Haha, skitkul!

Och Dani gick på det, men såklart ringde vi ju upp senare och berättade att det bara var ett bus och då tyckte hon det var väldigt kul:)

Efter det ringde vi till Emilia med det där radio buset och hon trodde att det var på riktigt så hon sa: 'Men måste man inte vara 18 för det..?' och 'Men jag är inte vuxen..'  Haha, sen ringde vi upp och sa att det var ett skämt och hon tyckte också det var kul. ;)


När vi hade ringt till Emilia så gick jag hem och var med familjen.


Och idag så ringde vi till två personer. Mina 2 äldsta syskon, Lollo och Ante.

Först ringde vi till Lollo med en gubbe som bodde granne med henne som anklagade henne för att ha stulit hans kalsonger, och att hon är alldeles för ofta i tvättstugan, vilket hon inte är! Haha, men det var skit kul, vi spelade in och visade för mamma och pappa och jag har nog aldrig sett dom skratta så mycket!

Och när vi berättade för Lollo så blev hon lättad, för hon blev typ rädd att han skulle komma och knacka på hos henne :P


När vi ringde till Ante så var det en kvinna som ringde och sa att han ringer henne flera gånger per dag och att det var jättejobbigt. Haha, det var kul att lyssna på och sen när vi ringde och berättade att det bara var vi så skrattade han asmycket! :P


Spelade in när vi ringde till Ante också. Tänkte lägga ut dom här, men jag gör det i ett annat inlägg snart :)


Nu måste jag göra mig iordning. Familjen ska över till farmor och farfar på middag ikväll.


Pusshej;'

Av Sophia Tolf - 15 januari 2011 14:32

Evelina for hem för en liten stund sen. Hon skulle äta lunch.


Vi har haft skitkul, vi gjorde samma sak som vi gjorde igår. Och jag kan berätta det när jag kommer tillbaka. Jag ska nu på Ica och köpa godis:)


Kommer snart tillbaka <3

Av Sophia Tolf - 15 januari 2011 11:46

Godmorgon!


Har egentligen inget att skriva. Sitter och kollar på TV med Elvira och ska snart vara med Evelina. Eller jag ska gå och möta henne nu till och med.


Puss och kram ;*

Av Sophia Tolf - 15 januari 2011 00:21

Nu vill jag bara sova sova sova! Är jättetrött.. Skulle försöka mig på att kolla på Filip och Fredriks årskrönika, men det gick åt helvete..

Sånu måste jag få sova <3


Godnatt <3

Presentation

Translation :)

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards