sophiatolf

Alla inlägg under februari 2011

Av Sophia Tolf - 13 februari 2011 13:12

Hejsan!


Idag så känner jag mig lite bättre. Eller iallafall i magen och med febern. Men halsen känns bara värre! Det känns som att den sväller mer och mer hela tiden och när jag försöker prata så går det nästan inte. Det låter nästan som om jag har munnen full när jag pratar. Och det är jättejobbigt, så jag pratar helst inte.


Halsen gör så att jag inte kan äta, fast jag känner mig faktiskt inte ett dugg hungrig.<3


Nu ska jag kolla på tv <3


/Sophia!<3

Av Sophia Tolf - 12 februari 2011 22:19

Hejhej! <3


Har ju inte skrivit på ett tag idag men jag har inte haft ork! Idag när mamma och Elvira for på stan så blev jag ensam för pappa var och jobbade. Då satte jag på Camp Rock 2. Då blev jag på lite bättre humör för jag älskar såna där disney musikaler, dom gör mig alltid så glad! :D När den var slut så vet jag inte riktigt vad jag gjorde. Jag låg väl och halvsov i soffan. När mamma och Elvira kom hem så kände jag mig inte så ensam längre:] Och då började mamma typ med middagen. Innan middagen så satte jag faktiskt på Camp Rock 2 igen. Det är en sån där film som jag aldrig kan tröttna på! Så jag såg den igen. När vi åt middag så fick jag ner kanske 2 pyttesmå bitar kött och typ tre pommes frites.. Det och vindruvor är det ända jag har ätit idag. <3


Klockan åtta så började ju Melodifestivalen och då så blev jag lite piggare. Lars och Kicki, några kompisar till familjen, kom för bi en stund och pratade med mamma och pappa. Sen så satt vi alla tre (Elvira är på tjejkväll/övernattning hos en klasskompis.) i soffan och glodde på melodifestivalen. Skönt!


Nu ska jag sova för jag är riktigt trött, även fast jag har sovit flera flera gånger idag, fast inte så himla länge då.. ;]


Godnatt!<3


/Sophia!<3

Av Sophia Tolf - 12 februari 2011 08:42

Godmorgon!


Eller för mig är det väl "goddag" för jag vaknade typ 6 imorse. Igår gick jag och la mig kanske vid halv tio och klockan 23 vaknade jag och kunde inte somna om. Så jag låg i min säng till kanske 23.45 tror jag och då gick jag upp och tog tempen och två alvedon. Sen gick jag och la mig och glömde släcka i taket och då sov jag faktiskt enda till 6 :P Så jag har sovit ungefär 7,5 timmar inatt.


Nu så mår jag fortfarande jättedåligt och det känns som att jag skulle kunna spy när som helst. Så ingen stan blir det idag inte!


Jag misstänker också att jag blöder i halsen för när jag spottar (som jag måste göraa ganska ofta) så är det rött och min ena halsmandel ser väldigt röd ut..


Men hörni jag kan inte skriva något mer för att jag har fått jätte ont i kroppen.


/Sophia!<3

Av Sophia Tolf - 11 februari 2011 20:35

Faaaan! Kollade om jag hade feber och gissa vad? Såklart jag har! 38,0 grader, ont i halsen, hängig, fryser men jag är ändå jättevarm. Inte kul!


Så vi får väl se hur det blir med stan imorgon. Jag hoppas VERKLIGEN att jag är feber fri imorgon. För jag vill verkligen köpa täckisar!

Orkar inte skirva mernu<3


/Sophia!<3

Av Sophia Tolf - 11 februari 2011 19:40

Hejhej :)


Kom nyss hem från dansen och har grymt ont i halsen. Jag mår också lite illa. Fast inte såhär illa i magen eller nåt jag känner mig bara hängig och så.. :] Men dansen var sjuuukt kul och jag längtar jättemycket till nästa fredag! :-D


Nu håller mamma på med maten, vi får se hur sugen jag är på att äta.

Jag kanske har feber? Jag kan ju alltid kolla. Hoppas då inte det för då är ju helgen förstörd! Och jag och mamma ska på stan och kolla på täckbyxor.. Men jag får inte vara sjuk! Så äre ba! ;]


Aja, nu är det nog snart mat så jag ska inte skriva så mycket mer.


/Sophia!<3

Av Sophia Tolf - 11 februari 2011 14:35

Hello there pretty mama ;*


Haha^^

Idag har varit en jäääättebra dag! :D

Först träffade jag Emelie och Ally och då fick jag skratta lite för Ally satt och gunga på en stol och sen välte hon baklänges och fick en skrattattack :P Sen började engelskan och då gick jag och Claaara (<3) ut och satte oss i studiohallen och jobbade. Efter ett tag så kom Emelies franska ut och dom skulle till Uppis :] Då skulle jag sen gå och hämta lite grejer i mitt skåp och då träffade jag Emelie igen och då sa hon att dom hade slutat i förväg. Så då kom hon och satt med mig och Clara i studiohallen och vi fick varsin klubba av hon. TACK EMELIE! <3



MMMMM<3


Sen så hade vi NO klockan 9.20, vi skulle egentligen börja 9.05 men igår sa Ronnie att vi skulle börja senare för han hade nå grejs ;P Så då satt jag med Emelie och Ally på biblan i tjugo min och sen fick jag springa till NO:n för jag blev lite sen :] På NO:n fickvi igen proven och gissa vad? JAG FICK GODKÄNT! :D:D:D:D

Fick man under femton så vare IG men jag fick 17 så jag KLARADE DET! :] JAG ÄR GLAD! :]

Efter NO:n var det dags för SO prov <3 Men det var en jävligt stor chans att vi inte skulle göra det. För vikarien kom aldrig och om ingen lärare kommer på typ 15 min så får man gå ist. Så när vi hade väntat i typ 14 min så kom Runa och var räddaren i nöden! Men då hittade vi inte proven så då skulle jag, Clara, Jennifer och några andra spela spel istället men precis då kom rektorn och sa att hon hade hittat proven. Så då fick vi göra det! Och det var typ 1 sak på hela provet som jag inte visste vad det var. Så det gick aaaasbra! :) <3  Haha, men typ efter halva tiden eller typ mer så kom vikarien och ba oj.. :P Haha, fail ;) <3

Men det gick iallafall bra :D



Gamla testamentet :P Det var det vi hade prov i :]


Så nu ska jag iväg på dans sen också och jag längtar typ som tusan för, ja, fan vad jag älskar att dansa! <3


Ska äta någon macka nu<3


Puss på er ;*


/Sophia!<3

Av Sophia Tolf - 11 februari 2011 07:19

Godmorgon! :D <3


Har precis plattat håret och sminkat mig. Min foundation tog slut idag så det är en jävla tur att den tog slut just idag när det är helg imorgon :] Och jag och mamma ska på stan imorgon så då blir det väl att köpa en ny? :)


Idag så har vi ju prov och jag tror faktiskt att det kommer gå jättebra! :) Sen är det ju också fredag och då kommer Emelie :D Så jag får träffa henne i typ 15 minuter <3


/Sophia!<3

Av Sophia Tolf - 10 februari 2011 22:02

Hejhej :D


Sitter och kollar på några bilder som min mormor har på Facebook sen jag, Fanny och Elvira va där för typ 2 år sen eller nåt. ^^

Vi sitter vid matbordet och jag och Fanny har gjort VÄRLDENS frisyrer på varandra :P Typ tuperat och flätat och en massa ;) kommer du ihåg der Fanny? ;]

Det var iallafall jättekul! xD


Nu har jag precis duschat. Så nu är jag typ redo att hoppa ner i sängen och sova tills väckaren ringer! ;] <3


Godnatt :*


/Sophia!<3


update: Ville bara påminna om att ställa frågor till frågestunden! Tänkte svara på måndag så nu har ni helgen på er att ställa de sista frågorna! Så fråga på bara! :D

(Ni kan ställa dom i det här inlägget eller i frågerutan, helst frågerutan xD)


Presentation

Translation :)

Fråga mig

54 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards